شرح وظایف اداره ماشین آلات و تجهیزات
• پیگیری تهیه پیش نویس استعلام ها، مناقصه ها و قراردادهای مربوط به امور تعمیر، تعویض و خرید
• پیگیری و ارائه راهکارهای پیشگیری و اجرائی خسارات های وارده بر خودروها و تجهیزات سازمان بر اساس موارد کمیسیون خسارت
• پیگیری طرح های جامع ، ارتقاء و توسعه فنی سخت افزاری و نرم افزاری واحد تعمیرگاه
• ارائه نظرات تخصصی و پیشنهادات درخصوص حفظ و نگهداری و خرید و تعمیرات کلیه ماشین آلات( اعم از خودروها و تجهیزات هیدرولیکی، مکانیکی و برقی
• بررسی و تشخیص نیازمندی های ماشین آلات ایستگاه ها و ستادی و اظهارنظر در مورد اولویت انجام طرح ها و یا تعمیرات خودروها
• بررسی قطعات و لوازم مناسب موجود بازار داخلی و قیمت ها براساس استعلام های دریافتی
• رعایت مصوبات کارگروه اصلاح الگوی مصرف
• تهیه، تنظیم و ارائه گزارش تحلیلی ماهیانه مورد نیاز درخصوص امور مرتبط
• نظارت و کنترل بر اعمال پرسنل زیرمجموعه طبق شرح وظایف و اجرای دقیق مقررات انضباطی و اداری و تقاضای تشویق و تنبیه افراد
• نظارت بر روند سرویسها و بازدیدهای دوره ای خودروها و ماشین آلات بصورت مستمرو انجام آنالیز روغن( CM ) طبق برنامه مدون
• هماهنگی و نظارت بر اجرای صحیح امور خرید قطعات و لوازم خودروها و ماشین آلات سازمان در داخل و خارج از تعمیرگاه،کنترل گزارشات،صورت وضعیت ها
• نظارت بر امور و عملکرد تعمیرگاه های مرتبط داخل وخارج از سازمان
• نظارت بر رعایت اصول ایمنی، حفاظتی و بهداشتی برای خود و دیگران
• نظارت در امر بایگانی و نگهداری اوراق و مدارک مربوط به واحد
• تحقیق،بررسی و هماهنگی در مورد یافتن منابع خرید به صورت اعم و توانایی و امکانات بالقوه و سوابق بازرگانی طرف های خرید و به روز نگهداشتن اطلاعات مذکور
• همکاری و هماهنگی با سرپرستان محترم ایستگاه ها و ستاد درخصوص استفاده مناسب و بهینه از خودروها ، حفظ و نگهداری و چکاب به موقع آنها
پوشیدن لباس فرم و نصب اتیکت و درجه
• پیگیری آموزش های فنی وتخصصی مرتبط با پرسنل اداره ماشین آلات
• پیگیری بومی سازی قطعات وتجهیزات خارجی ماشین آلات